۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۱۰

آیت الله خاتمی:

مکتب سید حسن نصرالله مکتب «ما می‌توانیم» بود

مکتب سید حسن نصرالله مکتب «ما می‌توانیم» بود

قم- عضو فقهای شورای نگهبان گفت: مکتب سید حسن نصرالله مکتب «ما می‌توانیم» بود و منطق اش این بود که حزب الله توانایی دفاع از خود را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر یکشنبه در جمع مردم قم و حوزویان در مدرسه فیضیه اظهار کرد: با رفتن یک سید حسن نصرالله ده ها سید حسن الله به صحنه خواهند آمد و این شهادت‌ها ذره‌ای از شور و نشاط مجاهدان را نخواهد کاست.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: مردم لبنان و ایران و جبهه مقاومت تا نابودی رژیم صهیونیستی این مسیر را ادامه خواهند داد و این راهی که این شهید آغاز کرد، پر رهرو خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: مقام معظم رهبری شهید نصرالله را با ویژگی‌ها ستودنی «مجاهد کبیر» خواندند، چراکه ایشان یک عمر جهاد می‌کرد حتی در آخرین لحظات هم تدبیر جهاد را برای نجات مردم مظلوم ضاحیه جنوب لبنان داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در این شرایط خط ما باید خط ولایت باشد، افزود: شهادت سید حسن نصرالله با بصیرت کامل بود و مقام معظم رهبری ایشان را پرچمدار مقاومت در منطقه یعنی لبنان، سوریه، یمن و محل آن موشک‌های دور برد که بر قلب رژیم صهیونیستی فرود می آید، خواندند.

وی ادامه داد: شهید نصرالله مصداق آیه ۱۷۳ سوره آل عمران بود چراکه ایشان قهرمان مقاومت بدون مبالغه بود و قهرمانانه در برابر آمریکا ایستاد و تربیت شد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه آمریکا قطعاً پشت پرده ترور شهید سید حسن نصرالله نقش داشته است، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی جلاد از بن نامشروع است و این رژیم فاسد سرنوشتی جز از بین رفتن ندارد.

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: مکتب سید حسن نصرالله مکتب ما می‌توانیم بود و این راه است منطق اش این بود که حزب الله توانایی دفاع از خود را دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که سید مقاومت یک شخص نبود، بلکه یک راه بود و راه او جهاد و مقاومت بی امان در راه خدا تا شهادت است.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: سرنوشت امت اسلامی را به یاری خداوند مقاومت رقم خواهد زد و سرنوشت این منطقه را نیروی مقاومت و راس آن حزب الله رقم می‌زند و سگ هار صهیونسیت به ساخت مستحکم سازمان مقاومت نخواهند توانست آسیب برسانند.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: راه شهید سید حسن نصرالله راه خستگی ناپذیری است و انصافاً این شهید اینچنین بود ولی دشمن میخواهد ملت ایران را خسته نشان دهد در حالی که این ملت ملتی هستند که خستگی را خسته کرده اند.

وی گفت: سه واژه صبر و مقاومت، ثبات، ایستادگی بر اساس آیات قرآن مصداق بارز شهید سید حسن نصرالله بود.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه آنهایی که در راه دین هزینه می‌کنند دین مدار هستند و آنان که هزینه نمی‌کنند دین شعارند، گفت: راه ولایت مداری از اهم خصلت‌های سید نصرالله بود چراکه ایشان محو در ولایت بود.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه راه دیگر شهید سید حسن نصرالله تبعیت از ثقلین بود، خاطرنشان کرد: ما باید مراقب جنگ شناختی و نرم دشمن باشیم چرا که آنان برای سد کردن مردم از انقلاب در فضای مجازی به تحریف و تفرقه فراکنی می‌پردازند.

کد خبر 6240135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha